Як завжди, ми у Центрі «ПЕНСІОН» обговорюємо найбільш актуальні та хвилюючі пенсіонерів проблеми. Цього разу оговоримо тему громадського транспорту, а точніше – пристосуванню його до потреб пенсіонерів.
Ні для кого не секрет, що загальний стан автобусів, тролейбусів і трамваїв залишає бажати кращого (чого не можна сказати про метрополітен, за що його керівництву можна потиснути руку). І лише останнім часом ми можемо спостерігати процес оновлення парку автомобілів, який влада запустила вже дуже давно. На зміну стареньким ЛАЗам та Ікарусам спочатку прийшов закордонний автолам, який у більш розвинених країнах давно списаний на металобрухт, а згодом і його замінили на більш-менш сучасні автобуси і тролейбуси, здебільшого вітчизняного виробництва.
Ті, хто їздив по місту на зразках радянської техніки, ніколи не забудуть височенні сходи і вузькі проходи, задушливе повітря і запах палива в салоні. Ця техніка у незалежній Україні доживала свої останні дні, змушуючи населення будь-якого віку терпіти поїздку заради самої поїздки. На їхньому фоні поява маленьких Газелей помаранчевого кольору, у які потрібно було примудритись поміститися, виглядала, як мана небесна! Успіх маршрутного таксі дещо прискорив розвиток громадського транспорту, і ось вже на зміну Газелям прийшли просторі Богдани та Еталони. Та все ж це не був громадський транспорт у чистому його вигляді, адже усі маршрути довгий час залишалися у приватних руках. Самі ж автобуси і тролейбуси переживали не найкращі часи, коли люди масово пересіли на маршрутки. І лише трамвай та метро завжди мали свою аудиторію.
Бажання заробляти на пасажирах призвело до того, що вулиці міста захопили маршрутки, створюючи при цьому кілометрові затори. Але від цього громадськість лише програла. Часто деякі маршрути дублюються, а якість перевезень залишає бажати кращого. А що вже казати про те, що деякі перевізники відмовляють пенсіонерам у безкоштовному користуванні автотранспортом.
Наразі автобуси розвалюються на очах, брудні, водії звикли вести себе неадекватно, часто порушуючи правила дорожнього руху в погоні за копійкою. Тому останнім часом люди знову почали активно користуватись громадським транспортом, здебільшого тролейбусами. Хоча, це твердження працює здебільшого для великих міст, де добре розвинене транспортна інфраструктура. В районних центрах та містечках людям досі доводиться користуватись застарілим транспортом, радіючи, коли той добирається до пункту призначення без пригод.
А що ж пенсіонери? Як їм у наш час можна комфортно і дешево пересуватись? Адже їм часто необхідна більша увага, кращі умови, ніж звичайним пасажирам…
Якщо в плані новизни автопарку ми вже на рівні з розвиненими європейськими країнами, то в питанні зручності транспорту для пенсіонерів є нюанси. Які? Про це поговоримо з самими пенсіонерами у черговому випуску програми «Життя на пенсії з центром «ПЕНСІОН».
Як завжди, актуальна інформація доступною для пенсіонерів мовою. Дивіться випуск щовівторка о 10:30 та щоп’ятниці о 14:30 на телеканалі «Перший Діловий».